Na glavno vsebino

Kdaj je smiselno, da se obrnete na nas?

Če menite, da je državni organ, organ lokalne samouprave ali nosilec javnih pooblastil v vašem primeru ravnal nepravilno ali vam z dejanjem kršil katero od vaših pravic, lahko o tem obvestite Varuha človekovih pravic. To storite tako, da vložite pobudo.

Preden se s pisno pobudo pritožite, skušajte sami rešiti svoj problem. To lahko storite tako, da

1. se pritožite na organ, ki vam je kršil pravico,
2. se pritožite na organ, ki nadzoruje delo organa, ki vam je kršil pravico
3. uporabite vsa druga možna pravna sredstva.


Kaj je pobuda?

Pobuda je vaš opis težave ter pregled vseh korakov, ki ste jih že poskusili, preden ste obstali brez jasne poti naprej.

Sestavite jo lahko kot navadno pismo na bel list papirja. V njej čim bolj natančno in celovito opišite svojo situacijo, navedite, katere pravice naj bi vam bile kršene, ter priložite vso razpoložljivo dokumentacijo, ki vaše navedbe potrjuje.

Pobudo lastnoročno podpišite in dodajte svoje kontaktne podatke, da vas lahko dosežemo. Varuh pobud brez podpisa ne obravnava.


V katerem jeziku naj vložim pobudo?

Varuh posluje v slovenskem jeziku, pobudo pa lahko vložite v svojem maternem jeziku, če ne obvladate slovenščine.


Ali postopek stane?

Postopek je brezplačen in neformalen.
Za vložitev pisne pobude ne potrebujete niti odvetnikove pomoči.

Nazadnje posodobljeno:
26. 11. 2025
Nazaj Nazaj
Izjava o dostopnosti Zemljevid strani Politika zasebnosti Videonadzor Nastavitve piškotkov www: ORG. TEND