INFORMACIJE MORAJO BITI RAZUMLJIVE
Vsako leto 28. maja praznujemo
svetovni dan lahkega branja.
Varuh človekovih pravic Peter Svetina je
ambasador lahkega branja.
Ambasador je oseba, ki jo ljudje poznajo
in poslušajo, ko kaj sporoča.
Ambasadorji lahkega branja
ljudem predstavijo lahko branje.
Varuh se zavzema,
da ljudje dobijo informacije,
ki jih razumejo.
Zato je varuh ob svetovnem dnevu lahkega branja
pripravil sporočilo za tiste,
ki lahkega branja ne poznajo
in še ne uporabljajo.
V sporočilu piše,
da so informacije v lahkem branju
človekova pravica.
Ta človekova pravica je zapisana v
Konvenciji o pravicah invalidov.
Invalidi so tudi nekateri ljudje,
ki zaradi oviranosti težje razumejo
napisane, narisane ali posnete informacije.
Konvencija pomeni dogovor, pogodba.
V nadaljevanju ji bomo rekli Konvencija.
Vsi v Sloveniji moramo spoštovati Konvencijo.
V Konvenciji piše,
da morajo invalidi informacije dobiti in jih razumeti.
Takim informacijam rečemo lahko branje.
Varuh človekovih pravic Peter Svetina želi,
da vsi zaposleni v uradnih institucijah
pripravljajo dostopne in razumljive informacije.
Uradne institucije so tiste,
v katerih zaposleni skrbijo za pravice ljudi.
Varuh pravi:
Če prebivalke in prebivalci Slovenije
razumemo informacije,
se lahko naučimo,
kako naj skrbimo za vse naše človekove pravice.
Varuh človekovih pravic Peter Svetina vodi institucijo
z enakim imenom: Varuh človekovih pravic.
V nadaljevanju ji bomo rekli institucija Varuha.
Zaposleni v instituciji Varuha spoštujejo,
kar je zapisano v Konvenciji o pravicah invalidov.
Zato so pripravili
knjižico o instituciji Varuha v lahkem branju.
Knjižico so pripravili skupaj z Zavodom Risa.
V knjižici enostavno piše,
kaj lahko zaposleni v instituciji Varuha
naredijo in česa ne morejo narediti.
Bralke in bralci potem vedo,
kdaj lahko prosijo za pomoč
zaposlene v instituciji Varuha.
Varuh človekovih pravic Peter Svetine pričakuje,
da tudi zaposleni v drugih uradnih institucijah
spoštujejo Konvencijo o pravicah invalidov.
Varuh pravi:
Zaposleni v drugih uradnih institucijah
naj pomembne informacije
pripravljajo v lahkem branju.