Neizplačilo žepnine stanovalki doma starejših občanov
Varuh je prejel pobudo stanovalke doma starejših občanov, ki ga je seznanila, da več mesecev ni prejela žepnine. Varuh je pobudo vzel v obravnavo in ugotovil, da je dom starejših občanov neutemeljeno posegal v žepnino pobudnice ob vsakokratnem višanju cene domske oskrbe. Varuh je pobudo... več
MORS je po posredovanju Varuha prepoznal težek življenjski položaj pobudnika in se ustrezno odzval
Na Varuh človekovih pravic se je obrnil pobudnik in ga prosil za pomoč pri podaljšanju najemne pogodbe za službeno stanovanje v lasti Ministrstva za obrambo. Varuh je posredoval na ministrstvu, to pa se je pozitivno odzvalo. Ne samo, da je prepoznalo pobudnikovo stisko samohranilca z... več
Tujcu, ki ga ni mogoče odstraniti iz države, je treba zagotoviti dostop do socialnovarstvenih storitev
Varuh je obravnaval pobudo tujca, ki je zaradi starosti in zdravstvenih razlogov potreboval nastanitev v socialnovarstvenem zavodu (domu za starejše). Ker gre za posameznika brez dohodkov in premoženja, je bilo navedeno možno le prek financiranja iz javnih sredstev, česar pa mu zaradi... več
Težave z dostopom do zdravnika zaradi elektronskega naročanja
Pobudnica se je pritoževala, da njena mati, stara 77 let, ne zmore uporabljati informacijskega sistema IRIS, ki naj bi se uvajal v Zdravstvenem domu Ljubljana (ZD LJ). Pobudnica je menila, da je krivično in nepošteno do starejših, da se jim na tak način zmanjša dostopnost do zdravnika. ZD... več
Odločitve o pravicah posameznika morajo biti take, da jih posameznik lahko razume
Če odločitve o pravicah posameznikov niso obrazložene na način, da bi jih bilo mogoče razumeti in s tem omogočiti učinkovito vlaganje pravnih sredstev, to ni skladno z določbo 22. člena Ustave RS. Varuh je ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti prepričal, da se do... več