The Responsiveness of the Slovenian Water Agency Still Remains a Problem
Summary
Direkcija Republike Slovenije za vode (DRSV) je kršila načelo dobrega upravljanja, saj se na pobudnikove dopise, ki jih je nanjo v obdobju od novembra 2023 do junija 2024 naslovil, ni odzvala. Pobudniku je sicer telefonsko podala ustna pojasnila in napovedala tudi pisni odgovor, vendar napovedanega ni uresničila. Naposled se je le pisno odzvala, vendar je bila za to potrebna intervencija Varuha človekovih pravic Republike Slovenije (Varuh).
Details
Pobudnik se je na Varuha obrnil z očitkom
neodzivnosti Ministrstva za naravne vire in prostor (MNVP) in DRSV na
njegove dopise v zvezi s problematiko manka sanacije in protipoplavnih
ukrepov na srednji Savi, odsek Medno–Roje. Pobudnik se je najprej
večkrat obrnil na DRSV, ker pa njenega odziva ni prejel, se je z dopisom
obrnil tudi na MNVP, ki pa nanj tudi naj ne bi odgovorilo. Prav tako so
bili poskusi pobudnika, da pridobi ustrezna pojasnila po telefonu,
neuspešni zaradi neodzivnosti DRSV.
Varuh se je s poizvedbami
obrnil na DRSV in MNVP, pri čemer je odgovor slednjega ocenil kot
ustrezen. MNVP je namreč potrdilo, da je 30. 10. 2024 prejelo pobudnikov
dopis, ga evidentiralo, ga nato 18. 11. 2024 odstopilo DRSV v pristojno
reševanje in pobudnika s tem seznanilo. Očitka neodzivnosti MNVP tako
Varuh ni mogel potrditi.
DRSV pa je s svojim odgovorom posredno
pritrdila, da na pobudnikove dopise ni odgovorila. Obrazložila je, da
zaradi obsežnih poplav v avgustu 2023 in posledičnih številnih prejetih
dopisih ni uspela odgovoriti na vse prejete dopise, saj se je skušala
odzivati na najbolj kritična vprašanja, pri katerih bi lahko bila
ogrožena življenja in premoženje. Z izpostavljeno problematiko iz
pobudnikovih dopisov se je sicer seznanila, pri čemer je ocenila, da
posledice visokih voda na območju naselja Vikrče in Medno niso bile med
najbolj ogrožajočimi. Ne glede na navedeno naj bi pobudnikove pobude in
predloge upoštevala, kar naj bi bilo razvidno iz popisa škode v AJDI in v
načrtovanju sanacijskih ukrepov po poplavah. Z omenjenimi okoliščinami
in nadaljnjim načrtom reševanja temeljne problematike, zaradi katere se
je pobudnik obrnil na DRSV, ga je 3. 3. 2025 seznanila v pisnem
odgovoru.
Varuh je sicer lahko pozdravil, da je DRSV naposled
pobudniku le odgovorila na njegove dopise, ob tem tudi razume, da so
poplave v letu 2023 nedvomno vplivale na poslovanje številnih organov,
izmed katerih se DRSV z vidika stvarne pristojnosti vsekakor kaže kot
eden izmed najbolj obremenjenih. Ne glede na navedeno pa bi se po oceni
Varuha z vidika načela dobrega upravljanja kljub temu pričakovalo, da se
DRSV na prejete dopise, četudi v določenem trenutku vse informacije še
niso znane, vsaj delno pisno odzove. DRSV se je na pobudnikove dopise
odzvala šele po Varuhovi poizvedbi, zato ostaja vprašanje, ali bi to
storila tudi brez Varuhove intervencije. Varuh je tako predmetno pobudo
štel za utemeljeno in ugotovil kršitev načela dobrega upravljanja. Varuh
meni, da njegovo posredovanje za ustrezno odzivnost organov ne bi smelo
biti potrebno. 17.0-4/2025