Varuh  ob tem poudarja, da so se z odločitvijo ustavnega sodišča glede vselej  občutljivega področja zasebnosti in s tem povezane uporabe vedno  naprednejših tehnologij, razkrila številna pomembna stališča najvišjega  organa sodne oblasti za varstvo ustavnosti in zakonitosti ter človekovih  pravic in temeljnih svoboščin. Ustavno sodišče je tako v zvezi z  izpodbijano enovrstično določbo podalo obširno razlago, iz katere je  sedaj jasno, da je tehnična sredstva za fotografiranje ter video in  avdio snemanje na brezpilotnih zrakoplovih dopustno uporabljati zgolj za  (reaktivno) dokazovanje kaznivih dejanj in prekrškov ter  identificiranje kršiteljev oziroma storilcev, oziroma da jih je dopustno  uporabiti zgolj na podlagi že zaznanega prekrška ali kaznivega dejanja.  To pomeni, da je izključena uporaba brezpilotnih zrakoplovov za  preventivni oziroma nadzorni namen v smislu odkrivanja protipravnih  ravnanj, ki izpolnjujejo znake prekrškov in kaznivih dejanj. V tej zvezi  gre v prvi vrsti poudariti, da so odločbe ustavnega sodišča obvezne. Ne  dvomimo pa tudi, da se bo na to odločbo iz tega postopka, začetega z  zahtevo Varuha, v prihodnosti sklicevalo tudi še v kakšnih drugih  postopkih. Gotovo je namreč, da bo ob vedno bolj sofisticirani  tehnologiji področje varstva človekove zasebnosti ostajalo aktualno,  zaradi česar je pričakovati nove dileme, na katere bo treba (po)iskati  čim bolj konsistentne odgovore. 
Ni torej usodno, da sta Varuh in  ustavno sodišče različno razlagala konkretno zakonsko določbo (ne  nazadnje si je tudi že Evropsko sodišče za človekove pravice večkrat  razlagalo pravne norme drugače, kot si jih je pred njim slovensko  ustavno sodišče). Rezultat vidimo predvsem v tem, da je bilo v okviru  tega postopka odgovorjeno na marsikatero dilemo v zvezi z opravljanjem  represivnih nalog oblasti. To bo v prihodnje moralo zmanjševati  verjetnost pojavljanja konkretnih, stališčem iz omenjene odločbe  ustavnega sodišča nasprotnih kršitev človekovih pravic.
Poudariti  tudi želimo, da Varuh s svojo zahtevo ni izpodbijal vseh z zakonom  predpisanih možnosti uporabe brezpilotnih zrakoplovov s strani policije,  pač pa le eno izmed osmih v izpodbijanem zakonskem členu navedenih  tovrstnih pravnih podlag po kateri smejo policisti zaradi zbiranja  podatkov brezpilotne zrakoplove uporabljati tudi za dokazovanje kaznivih  dejanj in prekrškov in identificiranje kršiteljev oziroma storilcev. Za  razliko od tehničnih sredstev za optično prepoznavo registrskih tablic,  pa ustavno sodišče v tem primeru torej ni razveljavilo zakona v nobenem  delu, ki ureja uporabo brezpilotnih letalnikov. 
Ustavno sodišče se  je že pred svojo tokratno odločitvijo izreklo, da je s slehernim  zbiranjem osebnih podatkov povezana nevarnost njihovega zlorabljanja; da  je na občutljivem področju informacijske zasebnosti, v katerega posega  država z zbiranjem osebnih podatkov, zahteva po jasnih in določnih  normah posebnega pomena; in da ko gre za obdelavo osebnih podatkov za  namene policijskega dela, mora zakonodajalec še posebej skrbno  pretehtati težo ukrepa, s katerim posega v občutljivo območje njegove  zasebnosti. Prav tako je ustavno sodišče prepoznalo, da se dejanja, ki  so sankcionirana kot prekrški, nanašajo na zelo širok krog družbenega  življenja, in da podatki o vseh prekrških niso enako pomembni (smiselno  enako seveda velja tudi glede kaznivih dejanj). Upoštevajoč vse  navedeno, se je Varuh odločil izpodbijati zgoraj navedeno določbo, saj  bi se jo v praksi utegnilo razlagati tudi tako, da bi se policija ob  zelo široki paleti kaznivih ravnanj prezlahka lahko sklicevala, da z  uporabo napredne (in) zmogljive tehnologije nadzora, le skuša dokazovati  ta ali oni prekršek oziroma kaznivo dejanje. Pri tem ne gre pozabiti na  zasebnost ne le kršiteljev oziroma storilcev, temveč tudi vseh  prisotnih na območju, ki se ga je v določenem trenutku z omenjeno  tehnologijo pokrivalo. 
Varuh je že tekom konkretnega postopka za  oceno ustavnosti izpostavljal, da ne trdi, da bi v vsakem primeru  uporaba tovrstnih letalnikov s strani policije morala pomeniti kršitev  človekovih pravic ali temeljnih svoboščin, kot tudi ne, da uporaba  navedenih sredstev ne bi mogla prinašati tudi pozitivnih rezultatov. Z  vloženo zahtevo za oceno ustavnosti se je izpodbijalo konkretno določbo,  kot eno izmed tistih, ki urejajo uporabo navedenih tehničnih sredstev  in s tem povezano obdelavo osebnih podatkov s strani policije na način,  na kakršnega je to sedaj urejeno. 
Odziv Varuha na odločitev Ustavnega sodišča RS glede policijske uporabe brezpilotnih letalnikov
 
				
				
				
			
			
	
  
     Foto galerija
      
     (1) 
  
  
  
        
    
       
      
        
          
        
      
       
      
    
      
      
      
      
      