Varuh ДЌlovekovih pravic

Varuh

ČP

Varuh vložil zahtevo za oceno ustavnosti 46. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije

Varuh človekovih pravic RS je obravnaval več pobud, v katerih so pobudniki izražali svoje nestrinjanje z določbo prvega odstavka 46. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Ur.l. RS, št. 45/2010, v nadaljevanju ZIntPK). Na podlagi te določbe so javno dostopni tudi podatki o dohodkih in premoženjskem stanju oseb, odgovornih za javna naročila.

Varuh je ocenil, da določba prvega odstavka 46. člena ZIntPK predstavlja prekomeren poseg v zasebnost in varstvo osebnih podatkov pobudnikov, zato je na Ustavno sodišče RS vložil zahtevo za oceno ustavnosti te določbe. Ustavnemu sodišču smo predlagali, da oceni ustavnost izpodbijanega prvega odstavka 46. člena ZIntPK v delu, ki se nanaša na osebe, odgovorne za javna naročila, ugotovi njegovo neskladnost z Ustavo RS ter ga razveljavi.  

Varuh meni, da teža posledic, ki jo ima poseg v zasebnost, kot ga predvideva prvi odstavek 46. člena ZIntPK, ne odtehta zasledovanih ciljev zakonodajalca. Svojo zahtevo za presojo ustavnosti utemeljujemo zlasti z argumenti,

  1. osebe, odgovorne za javna naročila, niso javne osebe, da
  2. ni razvidna povezava med javnostjo podatkov oseb, odgovornih za javna naročila, ter zasledovanjem ciljev transparentnega in gospodarnega razpolaganja z javnimi sredstvi, ter da
  3. ni jasen pomen podatkov, ki so po prvem odstavku 46. člena ZIntPK javno dostopni. Varuh še ocenjuje, da
  4. zakonodajalec z že vzpostavljenimi institucijami nadzora navedene cilje v dovoljšni meri zasleduje tudi brez spornega instituta iz prvega odstavka 46. člena ZIntPK in da
  5. je sistem odgovornosti oseb, odgovornih za javna naročila, že vzpostavljen tudi na temelju delovno-pravne zakonodaje, javnost pa v sistemu ugotavljanja odgovornosti ni tista, ki bi lahko imela kakršnokoli vlogo.

 

Varuh meni, da bi škodljive posledice, ki bi nastale z izvrševanjem protiustavne določbe, pretehtale nad škodljivimi posledicami, ki bi nastale, če se izpodbijana določba ne bi izvrševala, zato je ustavnemu sodišču predlagal, da do dokončne odločitve zadrži izvajanje prvega odstavka 46. člena ZIntP.

 

Več o zahtevi za oceno ustavnosti 46. člena ZIntPK lahko preberete tukaj.

 

 

 

Natisni: