Varuh ДЌlovekovih pravic

Varuh

ČP

Neprimeren odnos učiteljice

Na Varuha se je s problemom neprimernega ravnanja učiteljice obrnila mati desetletne deklice. Navajala je, da je šola preteklo leto finančno pomagala pri odhodu hčerke v šolo v naravi, saj sta bila oba z možem brez zaposlitve. Letos pa se je deklica vpisala v plesni tečaj, ki ji ga je sicer plačala babica. Prav tako je nedavno tudi mož dobil službo. Učiteljica je ostalim učencem na šolskem dvorišču izpostavila deklico (in posredno celo družino), da najprej tarnajo, da nimajo denarja, potem pa  vključijo otroka v plesno šolo. Ko so sošolci to povedali hčerki, ki je takrat ni bilo zraven, je bila zelo prizadeta. Užaljena in prizadeta je bila tudi pobudnica,  saj ni pričakovala takega odnosa učiteljice do otroka. Pobudnica je želela od Varuha nasvet, kako naj reagira.

Pobudnici smo odgovorili, da je prav, da je občutljiva na dogodke v šoli, ki so lahko za posameznika krivični, morda celo žaljivi. Pojasnili smo, da so starši prvi varuhi pravic svojih otrok. Na podlagi več pobud, ki jih je Varuh obravnaval, je videti, da je skrb staršev za spoštovanje pravic otrok v šolah mnogim šolam odveč. Pobudnici smo svetovali, da problem z učiteljico reši na način, ki bo njeni hčerki v največjo korist. Z učiteljico naj se najprej pogovori in ji pove, da jo njeno ravnanje moti in žali. Pove naj ji, da je bilo njeno ravnanje neprofesionalno in da bi zagotovo terjalo najmanj njeno opravičilo. Svetovali smo miren in korekten pogovor. Zapisali smo še, da se lahko pobudnica v primeru,če s pogovorom ne bi uspela, zoper učiteljičino ravnanje pritoži ravnateljici, ki mora po službeni dolžnosti skrbeti za pravice otrok in staršev. Skupni pogovor ravnateljice, učiteljice in pobudnice bi bil po mnenju Varuha koristen, predvsem z vidika ohranjanja zaupanja in spoštovanja, ki sta temelj sodelovanja. Sodelovanje pa je v vsaki šoli ključ do uspeha, do občutka lastne vrednosti in s tem do zadovoljstva vseh, ki v šolo prihajajo: učencev, staršev in učiteljev. Eden od glavnih ciljev šolskega sistema bi moral biti, da je v šoli v kar največji meri onemogočeno svojevoljno in vnaprejšnje diskreditiranje posameznika. K temu veliko prispeva primerno in sproščeno šolsko vzdušje. 

Pobudnici smo tudi pojasnili, da se zoper ravnanje zaposlenih v šolah starši lahko pritožijo tudi na Inšpektorat RS za šolstvo in šport, vendar je po mnenju Varuha smiselno prej izkoristiti vse možnosti za strpen in miren pogovor v šoli. Prijava na inšpektorat ali tožba na sodišču kaže na izgubo zaupanja v šolo, kar pa bi bilo najslabše predvsem za njeno hčerko. Res je, da se v šolah včasih zgodijo dogodki, ki terjajo tudi tako ukrepanje, vendar po presoji Varuha v tem primeru še ni bilo dovolj tehtnih razlogov zanj. 5.8-59/2011

Natisni: