Na Varuha sta se  obrnila pobudnika ki se nista strinjala z odločbama Centra za socialno  delo Kranj (CSD Kranj), ki je pri odločanju o zahtevku za pridobitev  otroškega dodatka ter dodelitvi državne štipendije upošteval dohodke iz  preteklega leta po drugem odstavku 15. člena ZUPJS. Ta določa, da se pri  ugotavljanju upravičenosti do otroškega dodatka, znižanega plačila  vrtca in državne štipendije, upošteva dohodek v preteklem koledarskem  letu pred vložitvijo vloge. Dohodki pobudnika, ki je bil v tekočem letu  nekaj časa nezaposlen in je prejemal nadomestilo za brezposelnost,  kasneje pa je našel drugo zaposlitev, so bili v letu 2018 namreč  bistveno manjši od preteklega leta.
Varuh se je pri obravnavi  pobude najprej obrnil na CSD Kranj. Opozorili smo, da izdana odločba o  zahtevku za pridobitev otroškega dodatka po mnenju Varuha ni zadostno  obrazložena, ker ni razvidno, iz katere zbirke podatkov in od katerega  pooblaščenega organa oziroma organizacije po 51. členu ZUPJS je prejel  podatke o dohodkih pobudnika in premoženju iz preteklega leta.  Povprašali smo ga tudi, zakaj v tem primeru pri odločanju niso uporabili  sedmega odstavka 15. člena ZUPJS, ki določa, da se periodični dohodek  (kamor sodita tudi plača in nadomestilo za brezposelnost), ki ga oseba  ne prejema več, ali prejema drugo vrsto periodičnega dohodka, ne  upošteva, kadar je iz ugotovljenega dejanskega stanja razvidno, da je  prišlo do spremembe vrste periodičnega dohodka, upošteva pa se morebitni  nov periodični dohodek na način, kot velja za upoštevanje tekočih  dohodkov. CSD Kranj je pojasnil, da odloča po navodilih ministrstva,  odločbe pa so izdane v informacijskem sistemu ISCSD2 (tipizirane  odločbe) in predstavljajo ustaljeno upravno prakso na celotnem območju  RS.
Glede na prejete informacije smo se obrnili še na  ministrstvo, ki je sporočilo, da so pritožbo pobudnika zoper odločitev o  zahtevku za pridobitev otroškega dodatka ugodno rešili in spremenili  odločbo CSD Kranj, tako da so upoštevali njegove dohodke v tekočem letu.  Pri tem so uporabili novo razlago sedmega odstavka 15. člena, po kateri  do spremembe periodičnega dohodka ne pride zgolj, ko oseba preneha  prejemati eno vrsto periodičnega dohodka in prične prejemati drugo vrsto  periodičnega dohodka, temveč do spremembe vrste periodičnega dohodka  lahko pride tudi zaradi izplačevanja istega periodičnega dohodka v  nižjem znesku oziroma znesku, ki občutno poslabša materialni položaj  upravičenca. 
Čeprav je ministrstvo spremembo uporabe sedmega  odstavka 15. člena utemeljuje na drugi podlagi, kot jo je predlagal  Varuh (t.j. Varuh je predlagal, da se upošteva zadnja sprememba  periodičnega dohodka, medtem ko ministrstvo razlago zakona spremenilo na  način, da se upoštevajo bistvene spremembe periodičnega dohodka), je  rezultat obeh razlag podoben, in sicer, da se pri dodelitvi otroškega  dodatka upošteva dejansko materialno stanje družine, zato posredovanje  Varuha v tem delu štejemo za uspešno. 
V zvezi z vprašanjem  boljše (zadostne) obrazložitve odločb pa ministrstvo vztraja, da  vsebujejo predpripravljene odločbe v obrazložitvi vse potrebne navedbe.  Varuh se z navedenim stališčem ministrstva ne strinja povsem in bo v  prihodnje skušal doseči spremembe tudi na tem področju. 21.2-19/2019