»Varuh mora biti blizu vsem, še posebej tistim ljudem, ki ne morejo priti do nas ali pa preprosto niso vešči elektronske komunikacije ali telefoniranja. Naša naloga je, da pridemo do njih in slišimo njihov glas,« je poudaril Svetina. Kot je dejal, se je s sodelavci seznanil z delovanjem doma in poudaril, da je presenečen, a vesel, da je ni večjih odprtih vprašanj. Da so zadovoljni z domsko oskrbo so v pogovoru z varuhom in njegovimi sodelavci večinoma povedali tudi stanovalci doma. "Naključni stanovalci, s katerimi smo se pogovarjali, so večinsko zelo zadovoljni z oskrbo v domu," je poudaril in dejal, da DSO Ljubljana-Šiška vidi kot primer dobre prakse na področju skrbi za starejše. Nekaj pripomb, ki so se nanašale denimo na posedanje v invalidski voziček in na pomanjkanje aktivnosti za konec tedna, je sicer bilo, a je varuh zagotovil, da se bodo o njih še pogovarjali z vodstvom doma.
V izjavi za medije se je varuh dotaknil tudi nesprejetega Zakona o dolgotrajni oskrbi, ki po njegovem mnenju ne more biti izgovor, da se zadeve na področju oskrbe starejših ne urejajo. Dejal je, da je marsikaj mogoče storiti tudi brez tega zakona. Med drugim je opozoril še, da povečanje zmogljivosti v institucijah ni pravi odgovor na dolgoživo družbo, pač pa je po njegovo oceni treba narediti korak v smeri deinstitucionalizacije. Spomnil je, da primeri dobre prakse na področju deinstitucionalizacije obstajajo, zato je po njegovi oceni nesprejemljivo, da so starejši v ustanovah, čeprav si želijo svoje življenje dostojanstveno skleniti v domačem okolju. »Tudi na tem področju bo Varuh močan glas tistih, ki se jih ne sliši,« je še povedal Peter Svetina.
Varuh: Nesprejet Zakon o dolgotrajni oskrbi ne sme biti izgovor za neurejeno skrb za starejše

Foto galerija
(4)