Varuh ДЌlovekovih pravic

Varuh

ČP

Pobude Prekmurcev varuhinji povezane s socialno stisko

Varuhinja človekovih pravic DR. Zdenka Čebašek-Travnik s sodelavci je na drugem delu zunanjega poslovanja v Murski Soboti 16. 9. 2009 sprejela 34 pobudnikov od okoli 40 prijavljenih. Kot je povedala, je problematika podobna kot drugod, s tem da se večina primerov razkrije kot socialni problem, kot huda materialna stiska.

Zvočni posnetek novinarske konference po poslovanju.


Čeprav je bila varuhinja, spremljata jo tudi namestnika Ivan Šelih in mag. Kornelija Marzelj, v Murski Soboti že pred tednom dni, niso mogli sprejeti vseh prijavljenih. "Interes za poslovanje je izjemen in v času mojega mandata še na nobeno poslovanje ni bilo toliko prijavljenih, prihajajo pa z vseh koncev Prekmurja," je dejala varuhinja na novinarski konferenci.

Pobudniki so navajali probleme z zavodom za zaposlovanje, kjer na primer z ukrepanjem natančno po zakonu nekoga spravijo v stisko, z inšpekcijskimi službami in centri za socialno delo. Sodstvu očitajo dolgotrajnost postopkov in nedostopnost sodnikov ter njihovo premajhno ažurnost, zlasti ko gre za stike staršev in otrok. Nekateri so se pritožili tudi nad nedostojnim ravnanjem javnih uslužbencev.

Med drugim so obravnavali primer, ko so nekomu ugotovili za 10 let dolga, tako da zdaj ne vidi izhoda, čeprav naj bi sam vse pravilno prijavil. Znova so se srečali s težavami, ko je nekdo uveljavil terjatve do bivšega delodajalca in je zdaj v teku izvršba, kljub pravnomočni terjatvi pa ne more uveljaviti svojih pravic.

Varuhinja je dobila tudi informacije o prodaji nepremičnin na dražbah, ki jih vodi sodišče, pri tem pa se pojavljajo isti kupci, ki premoženje odkupujejo močno pod ceno, tako da so spet na udaru najbolj revni in lahek plen tistih, ki investirajo v nepremičnine.

Pojavilo se je tudi vprašanje, zakaj ljudje na dvojezičnem območju ne morejo imeti potnega lista samo v enem jeziku, pač pa le v obeh, ker tako zahteva zakon, je še povedala.

Na srečanju s soboškim županom Antonom Štihcem pred tenom dni je spoznala nekaj projektov, med njimi spletni portal, prek katerega lahko občani postavljajo vprašanja, občina pa se je zavezala, da bo odgovorila ali sprožila ustrezne postopke.

Varuhinja je pozdravila primer dobre prakse delovanja občine, to je pravni center Zavoda PIP, ki svetuje občanom. Drugod te njene pobude niso uresničili, češ da take možnosti ne vidijo, pa tudi ministrica za javno upravo nad tem ni navdušena. "Tukaj pa to obstaja in deluje in imajo tudi nekaj sto primerov obdelanih," je dodala varuhinja.

Pohvalila je tudi načrtovani projekt Hiša Sadeži družbe, ki se bo začel uresničevati konec septembra, zaradi izjemnega zanimanja pa napovedala nov obisk v Murski Soboti v oktobru.

Natisni: