Varuh ДЌlovekovih pravic

Varuh

ČP

Z zastopniki pacientovih pravic o vročih temah v zdravstvu z vidika pacientov


Varuhinja človekovih pravic Vlasta Nussdorfer, njen namestnik Tone Dolčič, direktorica strokovne službe Martina Ocepek in svetovalka pri Varuhu dr. Ingrid Russi – Zagožen so se v četrtek, 23. 4. 2015, srečali z zastopniki pacientovih pravic in varuhom bolnikovih pravic.

Vabilu varuhinje se je odzvalo 11 zastopnic in zastopnikov ter varuh bolnikovih pravic iz Maribora in predstavilo svoje ugotovitve in težave, s katerimi se srečujejo pri delu. Izrazili so zadovoljstvo, ker so bili spet povabljeni k Varuhu. Ocenjujejo, da lahko le tvorno sodelovanje prinese rešitve tako v konkretnih primerih kot na sistemski ravni.

Opozorili so na dolgotrajne čakalne dobe, dolgotrajno diagnostiko, različne cene storitev v samoplačniških ambulantah, težave pacientov pri zobozdravstvenem zdravljenju doma in v tujini. Strinjali so se, da bi moralo biti področje urejeno bolj pregledno, moral pa bi biti tudi boljši strokovni nadzor nad izvajalci za višjo kakovost storitve.

Paciente moti nespoštljiv odnos članov nekaterih invalidskih komisij. Tudi niso zadovoljni z odločitvami komisij, ki so večkrat sprejete brez izvedbe ustreznih postopkov (pregleda pacienta), obenem pa pri odločanju niso pojasnjeni razlogi, zaradi katerih ni upoštevno  mnenje specialistov. Moti jih počasna odzivnost komisij in Zdravniške zbornice Slovenije. Opozorili so tudi na slabo kvaliteto odločb, ki se nanašajo na bolniški stalež in zdraviliško zdravljenje.

V Mariboru je dobro sprejeta mediacijska pisarna, ki pomaga v odnosih med pacienti in zdravstvenimi ustanovami, dobre prakse pa bi se lahko širile tudi v druge kraje po Sloveniji, so se strinjali. Mediacija omogoča skrajšanje postopkov, prihranek vpletenim ter večje zadovoljstvo z izidi.

Govorili so tudi o prepletu nalog zastopnikov pacientovih pravic in zastopnikov oseb s težavami v duševnem zdravju Menili so, da so pritožbeni roki v postopkih odločanja o bolniškem staležu prekratki in zato pogosto zamujeni. Želijo si čimprejšnjo spremembo zakona o pacientovih pravicah. 

Še vedno je aktualna problematika drugega mnenja. Izpostavili so tudi vprašanje, plačila zdravstvenih storitev v primeru, ko zdravnik oceni, da ne gre za nujno pomoč oziroma nujno zdravljenje.

Še zmeraj je v praksi veliko težav z vnaprej izraženo voljo pacientov, ki bi morala biti evidentirana na zdravstveni kartici. Čim prej bi morali zakonsko urediti področje dolgotrajne nege in paliativne oskrbe.

Varuh je bil tudi opozorjen, da Ministrstvo za zdravje zamuja s plačili za opravljene storitve zastopnikov pacientovih pravic, pri čemer niti ne pojasni vzrokov za zamudo. Varuh ocenjuje, da je neredno plačevanje opravljenega dela nedopustno in bo na to opozoril ministrstvo.  

Natisni: