Varuh je obravnaval pobudo  prebivalke manjšega zaselka v Občini Ribnica  (v nadaljevanju občina), ki si že 23 let prizadeva pridobiti dostop do  čiste pitne vode, žal neuspešno. V zaselku je po njenih navedbah  trenutno 11 hiš, v njih živi 25 oseb, starih od 6 do 80 let. Za  gospodinjstva uporabljajo prebivalci lastne zbiralnike vode oziroma  kapnice, kvaliteto vode pa dodatno zmanjšuje neurejena makadamska cesta,  s katere se poleti dviga prah zaradi vožnje traktorjev, gradbenih  strojev in drugih težjih vozil. Zaradi navedenega morajo krajani  pridobivati pitno vodo iz različnih gozdnih izvirov, oddaljenih tudi do  15 km. Glede na navedeno smo na občino naslovili več poizvedb, na katere  smo šele po več urgencah tudi prejeli odgovore.
Občina nam je sporočila, da je sredi gradnje Regionalnega  vodovoda SORIKO, ki je partnerski projekt občin Kočevje, Sodražica ter  Ribnica, po njegovem dokončanju pa bo pričela z manjšimi projekti za  zagotovitev oskrbe s pitno vodo, kjer ta še ni zagotovljena. Večkrat je  ponovila, da potekajo aktivnosti za pripravo Pravilnika o  subvencioniranju stroškov prevoza pitne vode v Občini Ribnica (v  nadaljevanju Pravilnik). Ta naj bi natančno določil financiranje prevoza  pitne vode. Kot enega izmed ključnih argumentov, zakaj oskrba na  območju, kjer prebiva pobudnica, še ni zagotovljena, pa je navedla, da  se njena nepremičnina nahaja na območju, ki je v Odloku o občinskem  prostorskem načrtu Občine Ribnica (v nadaljevanju OPN Ribnica)  opredeljeno kot območje s podrobnejšo namensko rabo SP - površine  počitniških hiš, torej ni namenjeno stalni naselitvi.
Odgovori  Občine nas niso prepričali. Občino smo opozorili, da ta v več kot letu  in treh mesecih od zadnjega obvestila Varuhu (v okviru obravnave druge  pobude) ni uspela sprejeti akta, ki bi problematiko ustrezno  uredil. Občina se kljub vpisu pravice do pitne vode v Ustavo RS v  novembru leta 2016 priprave Pravilnika ni lotila z zadostno skrbnostjo.  Drži sicer, da konkretnejših zakonodajnih sprememb, ki jih omenjena  sprememba Ustave RS zahteva, ni kmalu za pričakovati, to pa občin ne  odvezuje ravnanja v skladu z Ustavo RS. Občina je s tem kršila načelo  dobrega upravljanja.
Občina se v svojih odgovorih Varuhu  vsebinsko ni opredeljevala do ugotovljenih nekonsistentnosti, ni podala  opravičljivih razlogov za svoje ravnanje, ampak je zgolj ponavljala  svoja stališča. Večkrat je odgovarjala z zamudo, in sicer so bile  potrebne kar štiri urgence Varuha, kar je nesprejemljivo. Na podlagi  navedenega smo ravnanje Občine šteli za oviranje našega dela. Povsem upravičeno se nam postavlja vprašanje, kako organi oblasti odgovarjajo državljanom ob videnem odnosu občine do Varuha?  Sicer smo naknadno prejeli sporočilo, da naj bi se župan s pobudnico  tudi že osebno pogovoril, kar pozdravljamo. Dvomimo pa, da bi do tega  prišlo brez posredovanja Varuha. Pobuda je bila utemeljena. 18.1-3/2018
Pomanjkljivo odgovarjanje Varuhu pomeni tudi pomankljivo odgovarjanje državljanom in drugim
      Kršitelj: 
            
        
            
      
          
    
    
      
      Kršitev: