Varuh ДЌlovekovih pravic

Varuh

ČP

1.6 KOMUNIKACIJSKE AKTIVNOSTI V LETU 2020

Tako kot na drugih področjih je institucija Varuha človekovih pravic (Varuh) tudi pri komunikacijskih aktivnostih usmerjena k uporabniku. Naš cilj je biti učinkovit servis za vse, ki iščejo informacije o našem delu ali jih zanimajo naša stališča oz. pogledi na aktualna vprašanja. Mediji so zagotovo ena naših pomembnejših javnosti, saj pogosto predstavljajo komunikacijsko vez do ljudi, ki jih naslavljamo z našimi sporočili. Ustrezen slog in način komuniciranja v veliki meri zaznamujeta vsako organizacijo in vplivata na njeno podobo v javnosti, zato pri Varuhu stremimo k proaktivnim, načrtovanim, premišljenim in ciljno usmerjenim komunikacijskim aktivnostim. S pomočjo različnih komunikacijskih pristopov, orodij in komunikacijskih kanalov zagotavljamo našo aktivno vlogo v razpravah o temah s področja človekovih pravic, krepimo pomen in prepoznavnost institucije kot verodostojnega sogovornika ter ozaveščamo o pomenu spoštovanja človekovih pravic oz. temeljnih svoboščin.

V primerjavi z leti poprej v mandatu varuha Petra Svetine okrepljena ekipa sodelavk skrbi za aktivne vezi z uredništvi slovenskih medijev. Ti so v letu 2020 o našem delu poročali v 1499 prispevkih, skupno pa smo zabeležili 5314 spletnih objav in omemb. Poleg intervjujev in izjav za medije s strani varuha človekovih pravic Petra Svetine in drugih predstavnikov institucije, na vabila za katere se vedno z veseljem odzovemo, smo javnost naslavljali tudi z drugimi sporočili. Komunicirali smo priporočila različnim organom, izpostavili 58 primerov iz našega delovanja, medijem pa posredovali 116 sporočil za javnost. Poleg tega javnost našega dela redno zagotavljamo z objavami na naši spletni strani www.varuh-rs.si oz. www.ombudsman.si, pa tudi na družbenih omrežjih Facebook in Twitter.

Kljub epidemiji koronavirusne bolezni, zaradi katere nismo mogli organizirati dogodkov in velikega števila aktivnosti neposredno na terenu (poslovanje zunaj sedeža, napovedani in nenapovedani obiski raznih institucij, delovna srečanja z ministrstvi, nevladnimi organizacijami, občinami in drugimi deležniki), smo pozornost usmerjali tudi v promocijske in izobraževalne aktivnosti[1]. Med drugim smo ob svetovnem dnevu otrok, 20. novembra, v sodelovanju s Centrom za človekove pravice pripravili projekt Če vidiš krivice, uporabi pravice, v okviru katerega otroke in mlade spodbujamo, da se obrnejo na Varuha človekovih pravic, če menijo, da so jim kršene pravice in jih obenem ozaveščamo o njihovih pravicah. Poleg spletnih komunikacijskih aktivnosti smo osnovne šole in druge institucije opremili s plakati, za otroke in mlade pa smo odprli tudi brezplačno telefonsko številko 080 36 86 in elektronski naslov otroci(at)varuh-rs.si.

Na predvečer dneva človekovih pravic, ki ga obeležujemo 10. decembra, smo pripravili spletni pogovor z varuhom človekovih pravic Petrom Svetino in ga neposredno prenašali preko družbenih omrežij, multimedijskega portala RTV Slovenija in Slovenske tiskovne agencije. Sodelovali smo tudi v kampanji Organizacije združenih narodov in visoke komisarke za človekove pravice Michelle Bachelet na družbenih omrežjih #RecoverBetter #StandUp4HumanRights. Z ostalimi sodelujočimi z vsega sveta smo se zavzeli za nujnosti postavitve človekovih pravic v osrčje prizadevanj za hitrejše, boljše in kvalitetnejše okrevanje celotne družbe po pandemiji ter graditve pravičnejše prihodnosti za vse. Varuh Peter Svetina je k sodelovanju povabil predsednika Republike Slovenije Boruta Pahorja, predsednika Državnega zbora Republike Slovenije Igorja Zorčiča in evropskega komisarja, pristojnega za krizno upravljanje Janeza Lenarčiča, ki so se povabilu odzvali in plemenita sporočila širili med svoje spletne sledilce.

Kot aktivni člani delovne skupine za komuniciranje smo se udejstvovali tudi na srečanjih komunikatorjev Evropske mreže nacionalnih institucij za človekove pravice (ENNHRI) in z evropskimi kolegi delili izkušnje Slovenije.

Redno sodelujemo tudi z Mednarodnim ombudsmanskim inštitutom (IOI). Med drugim smo se udeležili spletnega izobraževanja na temo medijev, ki je združilo sodelavce ombudsmanskih inštitucij s celotnega sveta, z namenom krepiti komunikacijske veščine in še boljše podajanje sporočil, kar je izjemnega pomena v nepredvidljivih in zahtevnih razmerah pandemije covid-19.[2]


[1] Več o tem v poglavju 1.9, ki se nanaša na delo Centra za človekove pravice.

[2] Več o tem v poglavju 1.10, ki se nanaša na mednarodne zadeve.