Varuh ДЌlovekovih pravic

Varuh

ČP

Z izgubljeno zdravstveno kartoteko izgubljena priložnost za zaposlitev


Na Varuha človekovih pravic RS (v nadaljevanju: Varuh) se je obrnil pobudnik, ki je iskal svoj zdravstveni karton. Zdravstveni karton je potreboval, ker je pred nastopom službe pri zdravniku medicine, dela, prometa in športa opravil zdravniški pregled, zdravnik pa mu brez vsebine kartona ni mogel napisati mnenja. Pobudnik je klical v vse zdravstvene domove, kjer je bil pregledan, vendar kartona ni našel. Pobudnik se je pritožil Varuhu, ker mu Zdravstveni dom Ljubljana (v nadaljevanju: ZD Ljubljana), kljub temu, da njegovega kartona ni mogel najti v nobeni izmed enot, kamor je pobudnik do sedaj hodil na preglede, ni želel izdati potrdila, da njegove kartoteke ni.
Varuh je na ZD Ljubljana naslovil poizvedbo. ZD Ljubljana smo zaprosili, da nas seznani, ali so pobudnikovo kartoteko že našli in kje so razlogi, da je do sedaj niso našli. Če je kartoteka še vedno izgubljena, pa smo pričakovali pojasnilo, ali je ZD Ljubljana pobudniku izdal potrdilo, da kartoteke nima. ZD Ljubljana smo seznanili še s svojim mnenje glede predmetne zadeve, in sicer da Varuh meni, da bi moral izvajalec zdravstvene dejavnosti skrbno varovati podatke, ki so mu zaupani z zakonom in bi moral v primeru njihove izgube prevzeti za to odgovornost, pri čemer bi moral prizadetemu pomagati vsaj z izdajo ustreznega potrdila. V takšnem primeru bi neizdaja potrdila pomenila kršitev pobudnikove pravice do socialne varnosti.
ZD Ljubljana nas je najprej telefonsko, kasneje pa tudi pisno seznanil, da so  pobudnikovo zdravstveno kartoteko našli v arhivu in mu jo poslali. Za predšolski karton pa naj bi mu izdali potrdilo. Navedli so tudi, da so pobudnika poklicali in se mu opravičili za nevšečnosti. Pobudnik je ZD Ljubljana seznanil , da je karton dobil prepozno. Službe, zaradi katere je potreboval karton, ni dobil, saj delodajalec ni bil pripravljen več čakati z zaposlitvijo in je zaposlil drugega.
Varuh je pobudo ocenil za utemeljeno. Ravnanje ZD Ljubljana se nam je v določenih delih obravnave, zdelo nesprejemljivo. Ne poznamo razlogov, zakaj ZD Ljubljana pobudnika ni takoj, ko je karton začel iskati, napotil v arhiv. Karton je last zdravstvenega izvajalca in pacient nima nič z njegovim hranjenjem niti prenašanjem. Odgovornost ZD Ljubljana morda omili dejstvo, da so se pobudniku opravičili in s tem delno priznali svojo napako. Posledice izgubljenega kartona pa so za  pobudnika pomenile izgubo priložnosti za zaposlitev. Varuh zato ocenjuje, da je bila pobudniku z ravnanjem ZD Ljubljana posredno kršena pravica do socialne varnosti. 3.4-62/2015

Natisni: