Pobudniki so Varuha seznanili s težavami z Občino glede priklopa na javno vodovodno omrežje. Njihove nepremične so namreč le nekaj metrov oddaljene od priključka, kljub temu pa se na vodovod niso mogli priklopiti. Nadalje so izrazili svoje upravičeno pričakovanje, da bo vodovod v okviru izgradnje pomurskega vodovoda v preteklih letih zgrajen tudi do njihovih nepremičnin. Lastna oskrba na njihovih domovih namreč naj ne bi bila mogoča, saj je podtalnica mineralna voda in s tem neprimerna za oskrbo.
Varuh se je z več  poizvedbami obrnil na Občino, ki je nanje tudi odgovorila. Pojasnila je  postopek realizacije projekta pomurskega vodovoda. Projekt Oskrba s  pitno vodo Pomurja Sistem B je bil zaključen v letu 2015, vendar ta ni  omogočil priklopa vsem gospodinjstvom v Občini. Občina je še navedla, da  po podpisu dogovora za razvoj regij v letu 2018 načrtuje nadgradnjo  vodovoda Sistema B, za kar naj bi imela zagotovljena sredstva z rokom  izvedbe do leta 2023. Kot glavne razloge za občutne zastoje pa je  navedla pomanjkljiva finančna sredstva ter neustrezno sodelovanje med  več deležniki v projektu (gre namreč za projekt 27 občin in države). 
Varuha  odgovori Občine niso prepričali. Ne glede na morebitne odgovornosti  drugih deležnikov, na katere se je Občina v svojih odgovorih tudi  sklicevala, v procesu pridobivanja manjkajočih sredstev objektivno  odgovornost za uspeh in neuspeh pri ureditvi potrebne gospodarske javne  infrastrukture nosi organ oblasti – t. j. občina. Če sredstva občine ne  zadoščajo oziroma če občina pričakuje, da zaradi omejenih sredstev  izgradnja ne bo mogoča v razumnem času, se od nje pričakuje, da  pravočasno stori vse, kar lahko, da bremena neuspešnih pogajanj in  nesporazumov med različnimi organi oblasti ne trpijo prebivalci. Ti  namreč nimajo nikakršnega vpliva na izvedbo naložbe. Ob dolgotrajnem  postopanju organa oblasti pa so edini neposredno prizadeti. Zagotovila  Občine, da bo v prihodnjem letu začela z gradnjo manjkajočega dela  javnega vodovoda smo sicer pozdravili, a smo tudi opozorili, da v  primeru ponovnih zamud in njenega neustreznega odziva nanje obstoji  nevarnost kršitve ustavno zagotovljene pravice do pitne vode.
Občina  mnenja Varuha sprva ni sprejela, je pa kasneje sporočila, da je za  pobudnike našla rešitev in jih 6. 12. 2019 priključila na javni vodovod.  Ravnanje Občine smo šteli za ustrezno, vendar dvomimo, da bi do njega  prišlo brez Varuhovega posredovanja. 
Pobudo štejemo za utemeljeno. Ugotovili smo, da je občina kršila načelo dobrega upravljanja. 18.1-11/2019